Koraal, koeien, zee, zeekoeien, en schildpadden - Reisverslag uit Marsa Alam, Egypte van Wil Verstappen - WaarBenJij.nu Koraal, koeien, zee, zeekoeien, en schildpadden - Reisverslag uit Marsa Alam, Egypte van Wil Verstappen - WaarBenJij.nu

Koraal, koeien, zee, zeekoeien, en schildpadden

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

14 Juni 2024 | Egypte, Marsa Alam

Kwart over acht bij de aankomsthal.. dus min uur voor het ontbijt, min een uurtje aantrekken insmeere en wakker worden. Dus om 06:15 oet de veere.

En dat op vakantie. Wae haet det verzonne..

Gelukkig was ons reisgezelschap allemaal netjes op tijd. We hebben een stel van mijn leeftijd waarvan de vrouw niks durft en de man nog veel minder. Waarom die dan ook meegaan is mij niet helemaal duidelijk. Dan een jonger stel van halverwege de 20,en Wilma en Marcel.. 60 jaar oud ongeveer en zoë gek wie un deur (uit Amsterdam, Utrecht of Den Haag) Wilma is van het type hart op de tong en alles maar zeggen wat je vind. Met haar begint de dag sowieso met een lach.

Na het ontbijt worden we inderdaad in een busje gezet, en iedereen heeft er zin in! Gezellig!

we rijden 10 minuten lang de kust naar onder op de landkaart om daar het TUI meisje op te pikken. Netjes in uniform stapt ze zonder wat te zeggen voren in de bus, en iedereen vraagt zich dan ook af, Wat kump det kind doon??

Nog 5 minuten verder en we parkeren bij onze priveboot. Wilma begint direct te schreeuwen dat het een berenboot is, en ik iedereen onder de 35 maar uitleggen dan je daar oud voor moet zijn om te weten wat dit is. (Voor Sterre: Dat was een kinderserie op de Nederlandse tv in lang verloren tijden)

Via een smal plenkske op de berenboot, en daar staan nog 5 bemanning op ons te wachten. We are so lucky.. we have a special person on board, he makes very nice pictures from you in the water. (We zeen straks wal wie möppig det weer geit zien)

Een grote man, formaat ikzelf, neemt de leiding en geeft ons de keuze.. koraal of schildpadden of zeekoeien… ???

Ik zei, doot os maar alles. (Maar dan dat hij het ook begrijpt) En na wat nadenkwerk van onze grote vriend vond hij dat ook goed. Maar eerst een formulier ondertekenen dat ze niet aansprakelijk waren voor überhaupt maar iets.

Als ik die kleine lettertjes gelezen had, dan was ik nooit in het water beland. (Lettertype courier 6)

Een goed uurtje varen naar Marsa Mubarak.

Daar aangekomen springen we de Rode Zee in en jung det is echt sjoën, zouden ze in Tegelen zeggen.

we zwemmen bijna 1,5 uur boven het rif, en komen 3 zeeschildpadden tegen. No touching!! En dae keek kwaod wie ik det toch deed.. haha.. kan ik er wat aan doen dat hij tegen mijn hand aanzwom.

Toen terug naar de boot en via het trapje weer naar binnen geklommen.

Daarna de lunch op dun böët, goed verzorgt, en erg lekker!

Op naar de tweede stek, waar er misschien zeekoeien waren. Na deze zeer wilde bootattractie was de vrouw die niks durfde helemaal van de wap, dat die alleen nog maar plat gelegen heeft.

Bij aankomst van deze dollemansvaart met de berenboot, kwamen we direct in actie omdat de zeekoe al gespot was. Ik wie unnen dolle dae kraom weer allemaal aangetrokken, en hup een klein motorbootje in. Als echte vluchtelingen zaten we te koekeloere waar veel Egyptenaren allemaal aan door elkaar aan het schreeuwen waren.

Op een gegeven moment moesten we allemaal de majum in, om daen dieke kammeraod te gaon bekieke. Hij was echt schattig en opnieuw kreeg ik net iets te laat te horen dat ik hem niet mocht aaien.. ik dacht dat dat alleen voor die schildpadden geldde. :)

Wie kump Willie weer truuk in het buëtje… tsja, ik bespaar jullie de details. :) Die fotomeneer heeft een filmpje gemaakt van dit spektakel. Ik ben nog aan het twijfelen om dit ooit iemand krijgt te zien.

na dit spektakel, weer terug richting Marsa Alam.. ow wacht dat kind van TUI moest nog op de retonde eruit gezet worden. Na haar hartelijk bedankt te hebben voor de diepzinnige gesprekken..( det maedje haet gen letter gezag)

Bij aankomst op het resort, direct ut zwumbad in, om het zalt snel weg te spoelen.

Bij het avondeten wachtte ons nog een verassing. We gingen eens aan de andere kant zitten en vonden daar de BBQ hoek. Wae had os kinne vertelle det we det auk hadde! Snel ff gepreuf, en op naar de entertainment en kepot naor dun boch. (Maar iers ff dit tiepe)

Morgen geen spannende dingen gepland, maar we gaon ut zeen.

tot morgen.


  • 14 Juni 2024 - 22:22

    Monique Hoeben:

    Maar noow bin ik toch waal hiël beniejd naor det filmpke [e-1f602] i


  • 14 Juni 2024 - 22:24

    Monique Hoeben:

    Maar noow bin ik toch waal hiel niejsgierig naor det filmpke [e-1f602]


  • 14 Juni 2024 - 22:29

    Edwin:

    Hes dich waer good geamuseers zöe laes ik. Jaomer det dr gen böl veurbeej kwame.


  • 14 Juni 2024 - 22:29

    Diaan :

    Zelfs tegelen waar der ein bietje beej. Maar fantastisch desse der met dien lieke samen duis . Lekkere rösdaag morge gewins [e-2600]️[e-2600]️[e-2600]️[e-2600]️


  • 14 Juni 2024 - 23:09

    Sjur:

    Wat motte we daon um det filmpke te bemachtigen?


  • 15 Juni 2024 - 09:49

    Bart:

    Wullim, det is weer ein toefte verhaol, vandaag in de relax-modus?


  • 16 Juni 2024 - 08:40

    Dorret:

    Ik bin waal beniejt naor dien filmke[e-1f923]

Tags: Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Marsa Alam

Wil

Actief sinds 01 Aug. 2019
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 10547

Voorgaande reizen:

11 Juni 2024 - 18 Juni 2024

Egypte

16 Augustus 2022 - 24 Augustus 2022

NewYork

16 Augustus 2021 - 23 Augustus 2021

ROADTRIP DOOR ALBANIE

01 Augustus 2019 - 14 Augustus 2019

Rondreis Schotland

Landen bezocht: