Rustige dag….Not - Reisverslag uit Marsa Alam, Egypte van Wil Verstappen - WaarBenJij.nu Rustige dag….Not - Reisverslag uit Marsa Alam, Egypte van Wil Verstappen - WaarBenJij.nu

Rustige dag….Not

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

16 Juni 2024 | Egypte, Marsa Alam

Ja, hier ben ik weer, iets later als verwacht, dat wordt dadelijk wel duidelijk waarom.

Eerst even wat lezersvragen:

Katja:, ja ik ga je nog ergens benoemen.. bin neet bang.

Merie:Jao we smeere os um ut oor in met dae p20.

Susanne: jao, de kaart is onderwaeg.

Shirley: netuurlik kinse truuk komme beej KLG.

Edwin: Die böl steur ik dich wal privé.

Peter L: Ik zoog det daor tegenwoordig mier man in un bus gaon, dus kinne we misschien met 1 dubbeldekker gaon.

Roy Q: nae, ik kom nog neet peeze

Zo, vandaag doen we eens lekker helemaal niks. Het enige wat we moeten doen is het duiken van maandag te betalen, de quadsafari te boeken en een envelop met geld bij de receptie af te geven voor de fotograaf van het zeekoeienverhaal, anders stuurt hij die foto’s niet op.

We doon dus niks!!!

Des lekker.. dacht ik… huulemaol niks..

Pap, we motte aete.. kom trek dich aan. Smeer dich in.. jao dae p20 mot iers 20 minuten inwerken voordat je naar buiten mag.

Hup daor geit peppie waer naor dae aetzaal.

weet je wat we doen, we gaan vanmiddag even snorkelen. Das leuk. Maar verder helemaal niks.

45 euro moeten we nog betalen voor die fotograaf. En auk nog die duikschool, en ook nog die quadsafari. Alles moet je in euro’s betalen. We hadden aardig wat cash mee, maar ik heb hier net iets te weinig voor mee. Okeej dan motte we auk ff pinne. Maar verder doen we niks.

Na het ontbijt even naar Chibooo om te gaan pinnen want daar staan 2 van die grote machines. Dan krijgen we wel van die Egyptische ponden maarja, geld is geld.

pinautomaat 1: pasje, Engels, pin, bedrag… uhhh, ja.. wievuel ponden hebbe we nuedig.. tillefoon omrekenen.. 4000 is 68 piek ofzoe… Uhhh. Snel… timeout. Okeej opniej… pasje, Engels, pin, 4000, 7 minuten wachten.. oops there was something wrong.. try again..kieke op miene tillefoon of ut neet toch afgeschreven is..

opniej… weer something wrong.. ander mesjien. Want er staan er 2 in dit halletje bij chibooo.

Na 38 minuten aan die 2 gokkasten hebben gestaan nog genne cent oet dae kast…

ff naor miene vriend.

Cheebooo, kin ik heej beej dich pinne det ik cash krieg?? No my friend.. actually I need cash myself.. its the end of the month.. jao laot maar…

Maybe I can repair for you… okeej. Ik dacht nu krijgen we een staaltje techniek te zien van Chiboo. Loopt achter dat ding door en trekt de stekker er uit en duwt opnieuw erin… now we wait. Det ik daor zelf neet op kwaam. Nu weet ik hoe de mensen bij KLG zich voelen als ze dit te horen krijgen… na 15 minuten Windows schermen gezien te hebben… (jao die dreije op Windows) kwam uiteindelijk out of order te staan.

Ik zei taege miene kameraod. Ik kom dalik wal truuk, dan zeen ik wal.

sakkerjuu weer un half oor van mien laeve verprutst.

Weet je wat we doen, ik kijk wel of ik bij die duikschool kan pinnen. Eerst ff zwemmen, want we hebben vakantie!

Als je aan het zwembad ligt, komen er altijd wat mensen langs die je wat aan willen smeren. Quadsafari my friend?? No.. we already booked this with guy from TUI.

wat heb je betaald… um.. 51 piek p.p. Maar dan heb je ook wat. I give you 30 pp. Inclusief de sjaal die je om je kop moet draaien. ?? Moet ik die extra betalen dan??

zet maar op het lijstje.. tui meneer vragen of sjaal van 10 euro additioneel bij die 51 piek komt.

Tui app..

Na wat op en neer eppen met Alladin. (De lamp had dae thoes staon) moest ik hem vertellen dat hae te möppig waas, en ik dae kraom ging cancellen. I come to hotel… daor gaon we weer. Kin heej nix ff snel afgetikt waere. Liek mien werk wal… Wij samen naar de receptie gelopen daar was Alladin. Bietje kwaod gekeeke det hae mich opgelicht had. En toen moest hij het bonnetje hebben. Merie..Shirley…Erik in t Zandt..waor heb ik det gelaote.. Lieke: volgens mich in ut kluisje op de kamer..Ik laup wal ff truuk… eindelijk dat bonnetje gevonden.. en kregen netjes ons geld terug.

op het lijstje:die meneer vinden die ons dat zelfde aanbood voor 30 piek inclusief sjaal.

We gaan eerst maar zwemmen en snorkelen, want anders kriege we niks gedaan. Banaan mee voor de vissen. En hup die zee in. Ik wist niet dat er zoveel vissen op af kwamen. Ik denk dat we wel zo’n 200 vissen om ons heen hadden kriejoele. Unne Pruus met zijn gopro was alles vast aan het leggen. Geweldig! Toen ik een stukje banaan 10 cm voor zijn lens gooide heb ik maar sorry geroepen… och ik had um daor auk neet veur oetgenuudigd.

Even het zou afspoelen in het zwembad en op naor de verplichtingen op miene vreeje daag.

Tennisbaan, door het poortje en naar de quadmeneer. Daar zat een onderuitgezake meneer op ziene tillefoon te candycrushen. Welcome sir.. please sit down. We talked to a big guy from your company to have quad ride inclusive sjaal for 30 juuroo. Waort dae miensj gebeld en moos dae op komme draave. We want this tomorrow afternoon. No problem sir. You can also take a private tour. Only instructor and you 2. Des auk leuk!! Kost maar 50 piek.. okeej, dan doon we det. Bottum line.. we hebbe noow veur 2 euro minder unne privé tour van 2 uur met zonsondergang in de woestijn. Zonder kameel, want det waas doch zielig. En die schoore met de boëk euver de grond as ik daor op gaon.

daarna naar de duikschool om dit vast te leggen en te betalen. En die mevrouw met blauwe haren vertelde dat we morgen even het pak moesten komen passen. Ik geloof dat rubberen pakken een beetje meeveren dus dat moeten we morgen dan op de planning zetten.

maar vandaag dus niks meer…

ow, we hebben vandaag gereserveerd bij real traditional Arabisch food. Wae haet det verzonne??

nadat we de cold Mezzeh en hot Mezzeh op hadden kreege we un zondaags suupke, unne mixed grill en un fruitsalade met ies. En jao.. ut waas echt wal goed!!!

mijn bed staat al vanaf dag 1 op krakkemikkige pootjes. Veel minder stabiel van dat van Lieke. En opeens krak, eine kant kapot. Even naar de receptie en daar doorgegeven dat mij bed kapot is. (Nae det kump neet daor mien gewicht!)

Bij de receptie: we sturen zo een repairman.

daor kwaam de lokale Marcel C iets aan mien bed tummere om dit weer gangbaar te krijgen.

Toen hae nog neet de straot oet waas brook det weer opnieuw af. Wat unne kraom. Opnieuw naor de receptie, en jao. Daor knalt de straum van ut huule resort droet.

Die meneer bij de receptie zegt ga maar inpakken en dan krijgen jullie een nieuwe kamer.

sakkerjuu. Motte we dae puin allemaol gaon verhoeze…

Bel mich maar as geej klaor ziet met inpakke, dan komme we draan. Poef weer straum oet. En weer aan en weer oet.. gezellig vakantieman!!

Tillefoon in de kamer dae ut neet duit, dae op ut taofelke dae ut neet duit, dus Wiellie weer truuk naor de receptie. Onderwaeg kom ik de quadman nog taege dae zaet det we neet morge kinne gaon maar euvermorge. ‘‘s morgens iers duiken en dan smiddaags quad. Okeej. Det guuf opens unnen daag waorin we dus niks hoove te doon.

Beej de receptie kreeg ik te huure det we ein kamer verder mooste opschuuve. Van 7208 naor 7207. Okeej das niet zo lastig.

Un werme bedompte kamer waar al dagen geen airco aan had gestaan, maar wel met een goed bed… zonder topper, want die hadden we nog niet gevraagd voor dit bed.

Even kaartje terug brengen en dan kom ik weer truuk. Nae kep genne tillefoon nuudig… en wie zit daar te schreeuwen op het terras.. ons Wilma.. ja, ik kom heel kort even zitten en vertellen wat we weer allemaal beleefd hebben.

Opeens zie ik Lieke staan. Ik was al een uurtje weg… ow… jao.. idd.. gezellig over Liekes takeover bij Lef gehad en toen rond 1 uur naor de Boch…

morge (dus eigenlijk vandaag) doon ik nix…. Behalve dit verhaal schrijven dan


  • 16 Juni 2024 - 09:15

    Merie, Sem En Ut Broene Bejaarde Hondekind:

    Hielemaol niks…. Haha net wie ut Thoes altied geit! Jaomer desse die filmkes met viskes heey neet kins toevoegen….prachtig! Gaon bijna euverwaege um toch weer unne bak in de hoeskamer te zette…Sem is gans Veur!! ….bietje jaloers bin ik….maar as ik dan dink aan de temperatuur waor ge in zit is det geveul al hiel snel weer weg!!! Heey zien trouwens 13 ganzen, 4 aende en 20 kreije compleet van slaag umdet de al daag nimmer de aandach kriege die ze gewind zien ( weej renne Veur os leave as die verzeikte biester aan komme storme Asse Bob zeen….MAN wat hese die verkloet [e-1f61c]Vandaag ECH niks hè….zet dien dochter maar ens aan t werk op vaderdaag!


  • 17 Juni 2024 - 12:50

    Bart:

    Morejen, dinks ze eine röstige daag te hebbe. Waat eine elend! Haopelijk werk alles vandaag wal meij...[e-1f605]


  • 17 Juni 2024 - 13:19

    Mirthe B:

    hahah wat jullie allemaal meemaken... ik heb moeite met het lezen van de tekst (ben natuurlijk een neppe venlonaar met een harde g) maar volgende keer vlieg ik stiekem mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Marsa Alam

Wil

Actief sinds 01 Aug. 2019
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 10547

Voorgaande reizen:

11 Juni 2024 - 18 Juni 2024

Egypte

16 Augustus 2022 - 24 Augustus 2022

NewYork

16 Augustus 2021 - 23 Augustus 2021

ROADTRIP DOOR ALBANIE

01 Augustus 2019 - 14 Augustus 2019

Rondreis Schotland

Landen bezocht: