09-11 memorial en Chinatown - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Wil Verstappen - WaarBenJij.nu 09-11 memorial en Chinatown - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Wil Verstappen - WaarBenJij.nu

09-11 memorial en Chinatown

Door: Wil Verstappen

Blijf op de hoogte en volg Wil

19 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Midtown New York

Hoi allemaal,

Dag 3 is aangebroken. Omdat Sem mij natuurlijk weer uit bed duwde ben ik van ermenozel maar eens naar buiten rond gaan lopen om te zien of ik iets van een Jan Linders kon vinden. En na een paar blokjes naar links vond ik op 2nd Avenue de Morton Williams. Broodjes gekocht enzo zodat we smorgens wat te eten hebben voordat we opnieuw downtown gaan naar Wallstreet om het 09-11 memorial te bekijken.

Omdat we langzaam echte Amerikanen worden is de juiste metro snel gevonden. Ik had mijzelf een paar dagen geleden een 4G uitbreiding gekocht (Thijn, gewoon goedkeuren in de workflow) en die blijkt na 2,5 dag al voor 80% op te zijn. Dus ga ik nu internetloos door het leven en voel eindelijk de drang om van wifipunt naar wifipunt te reizen. Dus om de 15 minuten: gaon we de gooije kant op? .. Och dat heeft ook wel z'n charme.

Hoe hebben de mensen voor het mobiele telefoon tijdperk ooit de weg gevonden? geen idee.

De weg over en wat straten door en we staan op de plek waar de twintowers ooit stonden. Erg mooi en indrukwekkend gemaakt allemaal. Een grote waterval die van buiten naar binnen vloeit. En verdwijnt in een kleiner gat in het midden. Omringt met alle namen van de mensen die overleden zijn 21 jaar geleden. Als extra doen ze bij iedereen die op deze dag jarig zouden zijn een bloem bij de naam steken om dit nog net wat extra's mee te geven. Erg mooi gemaakt allemaal.

Verder kunnen we aan de overkant van dit memorial het museum in. Dit loopt helemaal onder de grond door naar de onderkant van deze waterval. Je ziet de funderingen van het WTC staan ,en dit is allemaal netjes aangekleed met herinneringen van deze dag.

Binnenin het museum mochten we geen foto's maken. Das erg jammer, maar wel begrijpelijk.

Toen we op de klok keken was het opeens veel later dan we dachten. We hadden al meer dan 4 uur in dit museum rondgelopen.

Omdat we toch ook al honger hadden zijn we via de metro naar Chinatown gegaan.

Daar aangekomen kom je in een andere wereld terecht. Alle westerlingen zijn veranderd in Chinezen alsook de winkels, de voertaal, de zwervers enz..

Omdat ik al een paar keer van mensen gehoord had: Det is leuk... daor mosse haer.. zijn we hier ook heen gereden. Maar wat mosse aete in deze buurten?

Ik was eigenlijk op zoek naar zo'n lekker wokrestaurant wat je dan in zo'n meeneembeker mee kreeg om oppe straot op te eten. Echter was dat echt niet te vinden daar. Van Chineese doe het zelfers, totaan viskramen, enz. Alles hebben we gezien behalve zo'n tentje waar ik voor ging.

En wat doe je als je dan toch daar bent, niet naar Mac Donalds wil en toch honger hebt: dan ga je naar Popeyes. (misschien kom ik dan wel zo eruit te zien als ozze Jos Vestjens) Die lijkt ook een beetje op popeye.

1,5 liter drank met gratis refill, en kip met friet. Eten was prima. Misschien wel beter als de Mac.

Echter hadden de zwervers ook de dranktautomaat gevonden met de gratis refill. Dus daar kwaam mich wat veurbeej.

Na het eten hebben we ons hotel opgezocht. Dit omdat we onze voeten willen sparen voor later deze week en omdat ozze Sem zijn vriendinnetje dan ook kan spreken op de wifi van ut hotel.

Jammer dat hij dan geluiden door gaat sturen dat ik lig te snurken (kump maar sporadisch voor)

morgen gaan we naar de Yankees in de Bronx. ff wedstrijdje meepikken.

Tot morgen

• 20 Augustus 2022 - 08:36

Shirley:

Het klinkt alsof jullie al goed ingeburgerd zijn, ben benieuwd wat jullie vandaag weer gaan beleven.

• 20 Augustus 2022 - 11:40

Sofía:

Gelukkig is er wel wifi in het hotel haha ;)
    We hebben net met het gezin de avonturen gelezen aan het ontbijt en we vonden het weer hiel sjiek!

• 20 Augustus 2022 - 16:03

Bart :

Mooi avontuur,Wil en Sem. Op naar dag 4!