Central park en dino's - Reisverslag uit Borough of Bronx, Verenigde Staten van Wil Verstappen - WaarBenJij.nu Central park en dino's - Reisverslag uit Borough of Bronx, Verenigde Staten van Wil Verstappen - WaarBenJij.nu

Central park en dino's

Blijf op de hoogte en volg Wil

22 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Borough of Bronx

Hoi allemaal,

Een beetje later als gewend maar dan toch de belevenissen van gisteren.

We staan op, douchen enzo, en dan snel naar de metro om richting central park te reizen. Ons hotel ligt redelijk tegen centrl park aan, dus we zijn er snel... dachten we..

Echter hebben we het geluk dat de E-metro trein vandaag voor maitenance uit de running is. ow... en noow?

We moeten daarom gedwongen via central station daarna naar links en dan weer een andere metro naar central station.

Omdat we dit niet aan zagen komen, zijn we uiteindelijk om 10:06 bij de fietsverhuur. Daar staan ze ons al op te wachten met een groep van 15 die allemaal kwaad naar ons staan te kijken. Och zegt die meneer, die is NewYork. en we moeten vooruit kijken, dus maak je niet zo druk. Deze instelling hou ik wel van. Snel op ut fietske en door die drukte heen richting ut park.

We worden ondersteboven gereden door paardenkarren met touristen en fietsen van de ene naar de andere mooie plaats in Central park.

De ene naar de andere film is hier opgenomen. Zo zien we de brug waar Spiderman, Sex in the city, Glee enz opgenomen zijn. Het gebouw van Ghostbusters, de Trump tower... eigenlijk teveel om op te noemen. Erg leuk om dit alles te zien. Op elke hoek staat wel iemand te zingen, en niet onverdienstelijk. Een gedeelte van het park noemen ze strawberry hills. en is voor John Lennon als een herdenking ingericht. Allerlei mensen zitten hier met een gitaar Beatles liedjes te zingen. Ook erg leuk.

Als de fietstocht ten einde is, dan lopen we naar The Bathing Ape shop. De lange rij voor de deur bevestigd mijn vermoeden dat dit niet alleen een bevlieging is van Sem, maar dat er ook nog andere mensen dit leuk vinden.

Helaas moeten we om 01:00 uur bij het museum voor national history zijn en kunnen we vandaag dus niet naar binnen. We besluiten morgen terug te gaan naar deze shop.

Elke dag tussen de 12 en 18 km lopen geeft zijn sporen op mijn benen. Rode vlekken. Na onze privedoktor Google te raadplegen blijk ik wanderlaarsbenen of golfbenen te hebben.... ik loop te veel!!! Aankomende week maar weer eens naar Frans Seuren om wat reparatiemiddel te halen!

Dwars door het park gelopen om aan de andere kant het national museum of history te bezoeken. Hier is ook de film "night at the museum" opgenomen.

Imposante skeletten van dino's in de entreehal waar we natuurlijk weer door de security moeten. Het eerste stuk wat we bezoeken zijn voornamelijk opgezette dieren in allerlei soorten en maten. Daarna komen we op de Afrikaanse afdeling. Daarna gaan we verschillende afdelingen door die volgens mij helemaal niks met Amerika te maken hebben. Het wordt pas weer interessant als we bij de Azeken en Indianen komen.

Dat heeft in ieder geval weer iets met Amerika te maken.

Daarna komen we bij de verzameling stenen. Alle gekleurde stenen die op de wereld te vinden zijn hebben ze hier bij elkaar gelegd. Erg mooi. Je merkt dat alle vrouwen hier blijven hangen omdat het glinstert. haha

Daarna op vloer 4 wordt het pas echt leuk met de grote verzameling dino's die dit museum rijk is. We sluiten ons stiekum aan bij een privetour, en worden ook weer weggejaagd... haha. ze hadden ons door.

Omstreeks 17:30 zijn nog even bij Wendy's gaan eten. Het is er in de loop der jaren niet beter op geworden. De 2 liter cola komt goed van pas om het zout weg te spoelen.

Daarna nog een beetje rondgezworven in de buurt om daarna via een grote omweg naar het hotel te gaan. De metro is een prima vervoermiddel, maar als er een lijn uit ligt, dan heb je echt een probleem.

Vandaag gaan we terug naar de ape-shop om te zien of we nog t-shirts kunnen scoren. Wat we verder nog gaan doen moeten we nog even bekijken.

Tot morgen.

• 22 Augustus 2022 - 16:17

Ut Thoesfront:

Lieke en ik hebbe geliek beeld beej ut aansloete van dae privé-tour, we zeen ut hielemaol veur os..... laot mich dich kinne ;) nurges aangezaete waorse neet aan mochs komme trouwens?
    Die beinkes det kump wal good!
    Xxx

• 22 Augustus 2022 - 18:09

Mariëtta :

Museum...Ik mos geliek aan ut rijksmuseum dinken ...iets met un laaijekesje

• 22 Augustus 2022 - 19:26

Bart :

En alweer ein smeuïg verhaol,haha! Moeij manne, bin geniejd naor morge. Truste veur strakkes zzzzz.