Mohammed, Khalid en Chibooo miene nieuwe vrienden - Reisverslag uit Marsa Alam, Egypte van Wil Verstappen - WaarBenJij.nu Mohammed, Khalid en Chibooo miene nieuwe vrienden - Reisverslag uit Marsa Alam, Egypte van Wil Verstappen - WaarBenJij.nu

Mohammed, Khalid en Chibooo miene nieuwe vrienden

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

11 Juni 2024 | Egypte, Marsa Alam

5 oor op.. niet dat ik überhaupt veel geslapen heb, maar daar gaan we dan voor het echt. Eerst even een veel te duur ontbijt gehad met Jan Linders poffertjes..tsja. Dat was ook erg budget.. daarna opnieuw in de regen… en stiekum vind ik det auk nog wal kwant, dan hebben we niet voor niks geboekt.

Door een stuk op 86 douanecontroles paspoortcontroles enzoe. Ff TikTok opnemen( ja die komt ooit nog eens) en hub vleege!

Omdat we zo laat pas konden boeken konden we ook geen plaatsen meer reserveren. Dus ik zit schuin achter Lieke. Langs mij een aardige meneer en daar langs weer zijn incontinente vrouw aan ut raam. Waarom is daar geen formulier voor??? Moet u meer dan 4 keer per uur naar de wc—> middenpad.. dan maar niet aan het raam. Ik zal iets in de ideeënbus duwen als we terug gaan.

De vliegreis ging verder prima.

Dan kom je aan in Egypte. Airport Marsa Alam. Tis unnen alde schop met wat Arabieren die je niet duidelijk konden maken wat ze precies wilden. Ene loketje visum aanvragen, ander loketje zonder te kijken op de dink weer dat visum op een stapeltje gooien.. en Willie maar pay pay pay…

Daarna lopen we door de hal naar buiten en kom ik mijn nieuwe vriend Mohammed voor het eerst tegen. Groot bord met 50gb internet voor 20 euro. Die Hollanders voor ons willen ook zo’n kaartje, dus volgzaam als ik ben ga dit ook bestelen. Wordt die Hollander toch Kniensgiftig voor mij. Blijkt dat er nog 5 euro bij komt voor deze simkaart. Hij weigert en krijgt na veel ellende 2 euro korting. Och omdat Mohammed mijn grote vriend is ga ik toch maar de volle mep betalen. Die erme minse..

Geef je mij de originele sim ook even terug??? Dat waren ze even vergeten. Wellicht ook bij mijn voorgangers. Daar had Mo niet van terug… sorry my friend… tsja, kan gebeuren. Ik heb er wel een vriend voor het leven aan over gehouden.

Bij Alibaba en de 40 rovers weggevlucht dan snel naar de pendelbus. Gelukkig zijn we de eerste halte al de gelukkigen die eruit mogen en moeten in de grand hal wachten. Paspoorten worden meegenomen. (Gaef dae kraom neet Aaf… paspoortfraude) maar ik moet maar op de bruine ogen van Khalid vertrouwen dat ik binnenkort niet bij de videotheek in Caïro een rekening open heb staan van Egyptische bolliewood films. Welkomsdrankje (roeije kraom in un klein sjerrieglaas) Koffers moesten buiten blijven staan. Kamer 7207. Okeej. Opnieuw een vriend waar ik de naam niet meer van weet sjouwd dat koffer van ons naar binnen. Ik heb van os Mariska gehoord dat ik mensen te vriend moet houden hier, dus geef dae erme klöët maar 2 piek. Hij lachte zijn 3 tanden helemaal bloot en hub opniej een vriend erbij.

Koffers uitpakken en ff alles verkennen. Ut is een klein winkelhoekje waar ik de laatste vriend Sjieboooo tegen kom. Schreeuwend WILLLLL neemt hij afscheid. En jao Lieke had sjans!! Misschien kom ik met wat kamelen terug.. wie weet.

ff aan de rand van ut zwembad 27 graden gestaan. Werme soep zou Mien Merie zegge.. maar det vind ik niet erg. De zee is met 26 graden iets koeler, en jao, det vind ik ook niet erg.

Tijd voor het avondeten. Wanneer zou dat beginnen.. En mijn opmerkzame dochter had gezien daor zitte d’r al… dus snel ook daarbij gaan zitten. Zoormoos van roeie köël, en wat gebakken kameel, daarna naar ons hoogtepunt van de dag.. de toetjes… super dit. Zal morgen ff een foto extra maken van dit spektakel.

morgen eens goed bekijken wat we allemaal gaan doen. Ik hou jullie op de hoogte!

bedankt allemaal voor de leuke reacties.


  • 11 Juni 2024 - 21:24

    Sjur:

    misschien alse Lieke geruild kriegs tegen wat kemiele, kinne we unne deal maken? Den kom ik truuk veur 2 kemiele en unne Khalid deh mich alles sjouwt.


  • 12 Juni 2024 - 06:31

    Katja:

    Ik zeen ut ech allemaol veur mich [e-1f923][e-1f923][e-1f923]


  • 12 Juni 2024 - 12:31

    Tante Jo:

    Geweldig Will en Lieke [e-1f618][e-1f618]

Tags: Marsa Alam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Marsa Alam

Wil

Actief sinds 01 Aug. 2019
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 10547

Voorgaande reizen:

11 Juni 2024 - 18 Juni 2024

Egypte

16 Augustus 2022 - 24 Augustus 2022

NewYork

16 Augustus 2021 - 23 Augustus 2021

ROADTRIP DOOR ALBANIE

01 Augustus 2019 - 14 Augustus 2019

Rondreis Schotland

Landen bezocht: